4 Eylül 2012 Salı

Bu Kez Eylül Zor Geçecek



Zor günler gelir ama elbet geçer. İnsan bazen özler, çok özler. Islak sokaklar mevsimindeyiz artık. Yağan bir yağmurda huzur bulmak gibidir bazen vuslat. Ama elbet bigün gelir yada gelecektir. Bazen bilerek yaşarız bunları bazen habersizce bekleyerek durmadan, zamanı durduramadan..
Şimdi mevsim sonbahar. Yine Eylül, yılın bu bölümü hazırlık sanki ölüme, niye bilmem ama hep bi hüzün durur kalbimin üzerinde. Oysa Eylül'ü severim. Uzun yağmurlu geceler, durmadan ıslanan sokaklar, sıcak kahveler, bitmesi istenmeyen kitaplar, ince hırkalar, ha bide sonbaharına girmiş sevdalar..
Yapraklar yeşil değil artık, sarı renkleri soğukluk veriyor yüreğime daha bi üşüyorum sanki. Ellerim hep soğuktur benim ama sanki bu mevsim ayrı bi buz kesti. Bana göre her yılın en zor mevsimidir sonbahar. Onun soğukluğunu hiç atamam ben üstümden. Çünkü anlamaya başlarım kaçtığım herşeyi inanmayı yitirmek pahasına..
Gökyüzüde yitirdi maviliğini beyaz soğuk bi perde kapladı tüm gökleri ölüm gibi; soğuk, sessiz.. Her ne kadar arada kalsada rengi solmuş yok olmuş gibi. Göğü göresi gelmiyor insanın. Benki her sabah önce gökyüzüne bakanlardandım gülümsememi almak için şimdi ise kasvet dolu geliyor. Sanki sonsuz sessizlik gibi göğe bakınca kötü başlıyor artık sabahlarım..
Bu Eylül zor geçecek gibi ama biliyorum geçecek. Bu depresif halimde, zor günlerde, Eylülde.. Hepsi geçecek..
Sezen Aksu'nun çok sevdiğim bi şarkısı eşliğinde yazıyorum bunları bu kez. En iyi anlatanlardan biri o insanları şarkılarında.Zaten Eylül'de de en iyi o gider. Yani benim kulaklığımda Eylülde hep Sezen Aksu vardır. Bazen şaşımıyor değilim nasıl oluyorda hakkımda bu kadar çok şey biliyor bu kadın?
Hani olu ya bazen şarkılar seni anlatır yahut sizi anlatır bilemem.. Onlardan O'nunkiler.. "İnsan biraz olsun akıllanmaz mı?" diyor bana; haklı..
İnsanların haklılıkları korkutmuştur hep beni.Korkularım vardır evet hiç düşünmedim neden korktuğumu onlardan ama vardır.  Korkular bi müddet sonra alışkanlığa mu dönüyor ne?
İnsanlar değişiyor. Mevsimler gibi.. Eskisi gibi değil sanki hiç bişey hiçde olmuyor zaten. Her ayrılık zor ve ayrılıklar değiştiriyor herşeyi her anlamda. Eylül bile değişti ha? Herkes farkında aslında, herkes nasıl üzgün. Herkesin haklı üzgünlükleri var bide onlara sebep olanları..
Hani bazen beklersin; olmayacağını bildiğin bişeyi yada olmasını istediğin bişeyi, belki bişeyleri. Bekleyenlerin mevsimidir sonbahar, bekleyenlerin ayıdır Eylül.. 
Aslında her insan bekleyişte. "Bekleyen- beklenen- zaman" üçü ne kadar çelişkili kavramlar; sıcakla soğuk gibi, ölümle yaşam gibi, siyah ve beyaz gibi zaten zamanda hep ikililerin üzerini örtmez mi?
Aslında hepimiz masumuz bişeylerde değil mi? Peki hepimiz masumsak kimin eseri bu hayal kırıklıkları? Siz siz olun ama hayatınızdan çıkmasını istemediğiniz kişilerin asla hayatınızdan çıkmasına izin vermeyin. Gurur onların gitmelerine izin verip arkalarından ağlandığında düşünülmez asıl gururluluk onların kalmalarını sağlamaktır.
Ben geleceğe taşıyamadıklarımı geçmişte bırakırım. Kimseyi geride bırakmam sadece geride kalmasına izin veririm. İkisi farklı kavramlar bi hali.Geleceğe geleceğine inancınızın olmadığı insanları geçmişte bırakmaktan çekinmeyin; sizinle geleceğe gelmek isteyen birinide geçmişte bırakmayın ama çünkü buna hakkınız yok.
Hayatınızda da "bigün beni mesajlarımızı, hayallerimizi, anılarımızı silmek zorunda bırakırsan seni asla affetmem" diyebileceğiniz birinin olması insanı mutlu eder. Böyle biri varsa onun hayatınızın dışında kalmasına müsaade etmeyin hayatınızda akışında bi yeri olsun. Ha bide dostlarınız onlarıda iyi bilmek gerek.
Hayat dediğin gece uyuyamamak, sabah uyanamamak arasında gelip gidiyor işte. Gene çok konuştum konuşmak istemeden. Bu aralar üzerimde bi hal var; konuşmak istiyorum hiç durmadan ama konuşasım yok. Eylül işte; her yıl, her hali başka işte. 
Eylül zor; yağmurlar yağacak, sokaklar ıslanacak, insanlar üşüyecek, insanlar düşünecek, insanlar aşık olacak yahut aşık olanların unutulması gerekenleri unutulacak olmadı hatırlanan sevgilileri unutulmaya çalışılacak. Eylül uzun, yapılacalar uzun; ıslak sokaklar mevsimindeyiz artık, bu kez Eylül zor geçecek..
Siz bakmayın bana; yazdıklarımı okuyun ama yaptıklarımı yapmayın aman haa,zamanı iyi değerlendirin, sevdiklerinizi üzmeyin üzülmeyin sonra, bide havalar soğudu amman dikkat sağlık sıhhat şakaya gelmez işler bunlar, gülümsemeyi unutmayın tebessümünüzü eksik etmeyin yinede yüzlerinizden, ayrıca küçük bi ipucu Sezen Aksu dinleyin bu mevsimde iyi gider hadi kalın sağlıcakla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder